-
Επικοινωνία καταστημάτων με το Skroutz
Η επικοινωνία μεταξύ Skroutz και καταστημάτων είναι ιδιαιτέρως σημαντική, καθώς βοηθάει στην επίλυση πιθανών προβλημάτων με παραγγελίες χρηστών. Σε περίπτωση που το κατάστημα δεν ανταποκρίνεται σε καμία επικοινωνία του Skroutz για περισσότερο από 4 εργάσιμες ημέρες και το κατάστημα έχει ενεργές παραγγελίες προς αποστολή τη συγκεκριμένη περίοδο, τότε το Skroutz ενδέχεται να προχωρήσει σε προσωρινή απενεργοποίηση του καταστήματος στo Skroutz και να προωθήσει τις παραγγελίες σε άλλο κατάστημα προς διεκπεραίωση.
-
Πολιτική αποζημίωσης προϊόντων
Το Skroutz αναλαμβάνει την ευθύνη της αποζημίωσης του καταστήματος για προϊόντα που κατά την επιστροφή τους στο κατάστημα διαπιστώθηκε φθορά ή καταστροφή εκ μέρους του αγοραστή ή/και της συνεργαζόμενης εταιρείας ταχυμεταφορών, καθώς και για προϊόντα που χάθηκαν από τη συνεργαζόμενη εταιρεία ταχυμεταφορών κατά τη μεταφορά τους.
Πιο συγκεκριμένα, το κατάστημα οφείλει να παραλαμβάνει όλα τα επιστρεφόμενα προϊόντα. Αν κατά την παραλαβή του προϊόντος από το κατάστημα διαπιστωθεί φθορά ή καταστροφή του, δίνεται η δυνατότητα υποβολής αιτήματος αποζημίωσης μέσω ειδικής διαδικασίας που ακολουθείται στο Χώρο Συνεργατών μέχρι και 7 εργάσιμες ημέρες από την παραλαβή αυτού. Το αίτημα αποζημίωσης θα πρέπει να συνοδεύεται από το αντίστοιχο αποδεικτικό έγγραφο που πιστοποιεί τη φθορά ή καταστροφή του (π.χ. φωτογραφία από κατεστραμμένη συσκευασία ή από το προϊόν, και κατά περίπτωση και ανάλογα με το είδος του προϊόντος προς επιστροφή πόρισμα εξουσιοδοτημένου τεχνικού κ.α). Κατ' εξαίρεση και μόνο σε περιπτώσεις που εντοπίζεται βλάβη του προϊόντος, η οποία θα πρέπει να επιβεβαιωθεί από εξουσιοδοτημένο service, η υποβολή του αιτήματος μπορεί να γίνεται εντός 15 εργάσιμων ημερών, και σε περίπτωση που το επίσημο service βρίσκεται στο εξωτερικό, θα πρέπει η υποβολή του αιτήματος να έχει πραγματοποιηθεί εντός 30 εργάσιμων ημερών.
Κατόπιν του αιτήματος αποζημίωσης, θα γίνεται έλεγχος από το Skroutz ως προς την υπαιτιότητα της φθοράς ή καταστροφής. Εάν αυτή οφείλεται αποδεδειγμένα σε υπαιτιότητα του καταναλωτή ή της μεταφορικής εταιρείας, θα παρέχεται αποζημίωση που υπολογίζεται ως εξής, βάσει του μέγιστου ποσοστού αποζημίωσης ανά κατηγορία προϊόντων και της τελικής τιμής πώλησης χωρίς ΦΠΑ.
Ποσοστά Αποζημίωσης Ανά Κατηγορία
Τιμολογιακό Group | Ποσοστό Αποζημίωσης |
Adult - Είδη sex shop | 70% |
Appliances - Αξεσουάρ και ανταλλακτικά συσκευών | 80% |
Appliances - Ιατρικές οικιακές συσκευές | 80% |
Appliances - Λευκές και μεγάλες οικιακές συσκευές | 90% |
Appliances - Μεγάλες συσκευές θέρμανσης / ψύξης | 90% |
Appliances - Μικρές οικιακές συσκευές | 80% |
Appliances - Μικρές συσκευές θέρμανσης / ψύξης | 90% |
Appliances - Συσκευές περιποίησης | 80% |
Auto_moto - Αναλώσιμα, διακοσμητικά και προστατευτικά | 70% |
Auto_moto - Εξαρτήματα και ανταλλακτικά | 70% |
Auto_moto - Οχήματα και σκάφη | 70% |
Auto_moto - Ποδήλατα | 70% |
B2b - Αγροτικός / Κτηνοτροφικός εξοπλισμός | 80% |
B2b - Αναλώσιμα εστίασης | 80% |
B2b - Αναλώσιμα καθαριότητας και υγιεινής | 80% |
B2b - Αναλώσιμα κομμωτηρίων / κέντρων αισθητικής | 80% |
B2b - Αξεσουάρ και ανταλλακτικά | 80% |
B2b - Εργαλεία και σκεύη εστίασης | 80% |
B2b - Εργαλεία και σκεύη κομμωτηρίων / κέντρων αισθητικής | 80% |
B2b - Ιατρικά αναλώσιμα | 80% |
B2b - Ιατρικά εργαλεία και σκεύη | 80% |
B2b - Ιατρικά μηχανήματα | 80% |
B2b - Μηχανήματα και συσκευές | 80% |
B2b - Σήμανση και διαφήμιση | 80% |
Baby_equipment - Βρεφικά είδη και αξεσουάρ | 70% |
Bedding - Γενική κατηγορία | 70% |
Bedding - Επαγγελματικά λευκά είδη | 80% |
Bedding - Χαλιά | 70% |
Consumables - Γενική κατηγορία | 80% |
Electrical - Καλώδια, πρίζες και εξαρτήματα | 90% |
Electrical - Λάμπες | 80% |
Electrical - Συσκευές, μηχανισμοί και διαγνωστικά όργανα | 80% |
Electrical - Συστήματα ασφαλείας | 80% |
Electronics - Μικροηλεκτρονικά | 90% |
Fashion - Αξεσουάρ ένδυσης | 70% |
Fashion - Γυαλιά | 80% |
Fashion - Ένδυση | 70% |
Fashion - Κοσμήματα | 70% |
Fashion - Ρολόγια | 70% |
Fashion - Τσάντες και πορτοφόλια | 70% |
Fashion - Υπόδηση | 70% |
Fmcg - Αλκοολούχα ποτά | 80% |
Fmcg - Αναλώσιμα προσωπικής υγιεινής | 80% |
Fmcg - Καθαριστικά | 80% |
Fmcg - Καλλυντικά | 80% |
Fmcg - Οικιακά είδη προσωπικής περιποίησης | 80% |
Fmcg - Οικιακά χημικά | 80% |
Fmcg - Τρόφιμα και ροφήματα | 80% |
Furniture - Βρεφικό δωμάτιο | 70% |
Furniture - Εξαρτήματα και αξεσουάρ επίπλων και ειδών υγιεινής | 80% |
Furniture - Έπιπλα | 80% |
Furniture - Μικροέπιπλα | 80% |
Furniture - Στρώματα και μαξιλάρια ύπνου | 80% |
Furniture - Φωτιστικά | 80% |
Hobby - Ελαφρύς εξοπλισμός και αξεσουάρ | 70% |
Hobby - Μουσικά όργανα | 70% |
Home_improvement - Είδη υγιεινής | 80% |
Home_improvement - Κατασκευές | 80% |
Home_improvement - Μηχανήματα και συσκευές κεντρικής θέρμανσης / υδραυλικών | 90% |
Household - Γενική κατηγορία | 70% |
Household - Διακόσμηση εξωτερικού χώρου | 80% |
Household - Διακοσμητικά | 70% |
Household - Εργαλεία κουζίνας και σκεύη | 70% |
Medical - Οικιακά αναλώσιμα και σκευάσματα | 80% |
Medical - Οικιακά αξεσουάρ | 80% |
Pets - Εξοπλισμός και αξεσουάρ | 70% |
Pets - Τροφή κατοικιδίων | 70% |
Professional_sports_fashion - Αξεσουάρ ένδυσης | 70% |
Professional_sports_fashion - Ένδυση και υπόδηση | 70% |
Professional_sports_fashion - Τσάντες | 70% |
Seasonal_events - Είδη γάμου / βάφτισης | 70% |
Seasonal_events - Είδη πάρτι | 70% |
Seasonal_events - Εποχιακά είδη | 70% |
Seasonal_events - Προσωποποιημένες εκτυπώσεις | 70% |
Sports - Βαρύς εξοπλισμός | 70% |
Sports - Ελαφρύς εξοπλισμός | 70% |
Sports - Εξαρτήματα και ανταλλακτικά | 70% |
Stationery - Αναλώσιμα βιβλιοχαρτοπωλείου | 80% |
Stationery - Βιβλία | 80% |
Stationery - Βιβλία σχολείου και Ξένων γλωσσών | 80% |
Stationery - Μικροεξοπλισμός γραφείου | 80% |
Stationery - Σχολικά αξεσουάρ | 80% |
Technology - Gaming παιχνίδια | 80% |
Technology - Non-tech accessories | 90% |
Technology - PC build | 90% |
Technology - PCs και Κονσόλες | 90% |
Technology - Refurbished | 90% |
Technology - Wearables | 90% |
Technology - Αναλώσιμα | 90% |
Technology - Ανταλλακτικά | 90% |
Technology - Κινητά και tablet | 90% |
Technology - Λογισμικό | 90% |
Technology - Λοιπές συσκευές τεχνολογίας | 90% |
Technology - Περιφερειακά και αξεσουάρ υπολογιστή | 90% |
Technology - Συσκευές ήχου, φωτογραφιας, βίντεο και ενισχυτές | 80% |
Technology - Τεχνολογικά αξεσουάρ και μικροσυσκευές | 90% |
Technology - Φορτιστές και μπαταρίες | 90% |
Tobacco - Αναλώσιμα ηλεκτρονικού τσιγάρου | 80% |
Tobacco - Καπνικά | 80% |
Tobacco - Συσκευές, αξεσουάρ και αναλώσιμα | 80% |
Tools - Δομικά υλικά και αναλώσιμα | 80% |
Tools - Εξαρτήματα και ανταλλακτικά εργαλείων | 80% |
Tools - Εξειδικευμένα μηχανήματα, υλικά και εργαλεία | 80% |
Tools - Εργαλεία χειρός | 80% |
Tools - Ηλεκτρικά εργαλεία | 80% |
Toys - Γενική κατηγορία | 70% |
Ειδικοί Όροι Αποζημίωσης
- Καταστροφή Προϊόντος: Αποζημίωση που αντιστοιχεί στο μέγιστο ποσοστό ανά κατηγορία, βάσει της τελικής τιμής πώλησης χωρίς ΦΠΑ τη στιγμή της αγοράς.
- Μερική Φθορά Προϊόντος: Αποζημίωση που αντιστοιχεί στο 40% της τελικής τιμής πώλησης χωρίς ΦΠΑ.
- Καταστροφή Εργοστασιακής Συσκευασίας: Αποζημίωση που αντιστοιχεί στο 20% της τελικής τιμής πώλησης χωρίς ΦΠΑ.
- Απώλεια Προϊόντων Κατά τη Μεταφορά: Αποζημίωση που αντιστοιχεί στο μέγιστο ποσοστό ανά κατηγορία, βάσει της τελικής τιμής πώλησης χωρίς ΦΠΑ.
Οποιοδήποτε αίτημα επαναξιολόγησης επί της απόφασης αποζημίωσης ή του ποσοστού αυτής μπορεί να γίνει έως και 7 εργάσιμες ημέρες μετά την ενημέρωση για την αποζημίωση ή μη του καταστήματος.
Όριο Συνολικής Αποζημίωσης
Το συνολικό ποσό αποζημίωσης που το Skroutz καταβάλλει στα καταστήματα δεν μπορεί να ξεπεράσει το 0.75% του ετήσιου τζίρου του καταστήματος μέσω του Skroutz Marketplace. Για τα νέα καταστήματα, το όριο του 0.75% αρχίζει να εφαρμόζεται μετά από τα πρώτα 200€ σε τζίρο ή μετά τους πρώτους τρεις μήνες από την αποστολή της πρώτης τους παραγγελίας μέσω του Skroutz Marketplace, όποιο από τα δύο προηγηθεί χρονικά.
Σε περίπτωση που το κατάστημα δεν έχει συμπληρώσει δώδεκα μήνες από την πρώτη παραγγελία στο Skroutz Marketplace, θα γίνεται αναγωγή σε ετήσια βάση.
-
Επιδιόρθωση προϊόντων και χρόνος απόκρισης
Σε περίπτωση που ένα προϊόν έχει επιστραφεί ως ελαττωματικό και έχει αποσταλεί για επιδιόρθωση/service σε ένα κατάστημα, ο έμπορος θα πρέπει:
(α) Να επιστρέψει το προϊόν επιδιορθωμένο ή την τελική έκθεση/αποτέλεσμα του service, νομίμως υπογεγραμμένη από ειδικό τεχνικό, εντός 15 εργάσιμων ημερών από την ημέρα που παρέλαβε το προϊόν. Σε περίπτωση που το επίσημο service βρίσκεται στο εξωτερικό, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η αντίστοιχη διαδικασία εντός 30 εργάσιμων ημερών.
(β) Να ανταποκρίνεται σε οποιαδήποτε επικοινωνία υπάρξει από πλευράς του Skroutz που αφορά στη διαδικασία επιδιόρθωσης μέσα σε 2 εργάσιμες ημέρες, ώστε να ενημερώνεται άμεσα ο χρήστης.
(γ) Σε περίπτωση μη τήρησης του ανωτέρω χρονικού ορίου για την επιστροφή του προϊόντος ή την αποστολή της έκθεσης του service, συνάγεται ότι ο έμπορος αποδέχεται την επιστροφή και την ύπαρξη ελαττώματος και ο χρήστης αποζημιώνεται από το Skroutz στο ακέραιο της αξίας του προϊόντος, εφόσον ζητηθεί, το δε ποσό που καταβάλλεται στον χρήστη παρακρατείται από την επόμενη πληρωμή του Skroutz προς τον έμπορο.
-
Έκδοση τιμολογίου
Τα καταστήματα που έχουν ενεργοποιημένη την παροχή έκδοσης τιμολογίου υποχρεούνται να εκδίδουν τιμολόγιο στις παραγγελίες που τους ζητηθεί. Σε περίπτωση που κάποιο κατάστημα δεν επιθυμεί πλέον την έκδοση τιμολογίου για μελλοντικές παραγγελίες, θα πρέπει να απενεργοποιήσει την παροχή μέσα από τον Χώρο Συνεργατών, από τη σελίδα “Παροχές Καταστήματος”. Για τις εκκρεμείς παραγγελίες ενόσω η παροχή ήταν ενεργοποιημένη, τα καταστήματα οφείλουν να εκδίδουν τιμολόγιο κανονικά και χωρίς εξαίρεση.
Εξαιρέσεις: Η ως άνω δυνατότητα απενεργοποίησης δεν επιτρέπεται για προϊόντα των κατηγοριών Laptop, Κινητά Τηλέφωνα, Κονσόλες και Tablets (προϊόντα άρθρου 39Α). Τα καταστήματα που συμμετέχουν στις κατηγορίες Laptops, Κινητά Τηλέφωνα, Κονσόλες ή/και Tablets και όσα προϊόντα αναφέρονται στο άρθρο 39α του Κώδικα ΦΠΑ όπως ισχύει, μπορούν να λαμβάνουν παραγγελίες χωρίς καταβολή του Φ.Π.Α. οπως προβλέπεται, με ηλεκτρονικής ταυτοποίησης των δικαιούχων, μέσω του συστήματος.
Διαβάστε περισσότερα για το άρθρο 39α, παρ.5.
-
Διαχείριση επιστροφών
Σε περίπτωση που ο χρήστης αιτηθεί επιστροφή προϊόντος για οποιοδήποτε λόγο (αίτημα υπαναχώρησης, λάθος εκτέλεση παραγγελίας, ελαττωματικό προϊόν κλπ), το κατάστημα λαμβάνει όλη την πληροφορία σχετικά με το προς επιστροφή προϊόν, το λόγο επιστροφής, την ποσότητα, την ημερομηνία αγοράς και τα στοιχεία του πελάτη. Συνεπώς, λαμβάνοντας όλα τα στοιχεία που επιτρέπουν την ταυτοποίηση της αγοράς από το κατάστημα, η προσκόμιση της απόδειξης αγοράς από τον χρήστη δεν αποτελεί απαραίτητο έγγραφο για τη διαχείριση της επιστροφής από πλευράς καταστήματος.
Εξαίρεση αποτελούν οι επιστροφές κατά τις οποίες το προϊόν πρέπει να υποβληθεί σε περαιτέρω τεχνικό έλεγχο όπου πρέπει να προσκομιστεί η απόδειξη αγοράς.
Η συγκεκριμένη πολιτική αφορά αποκλειστικά τη διαδικασία επιστροφής προϊόντος και δεν αφορά σε καμία περίπτωση τη διαδικασία έκδοσης (αποστολής/κοινοποίησης στο χρήστη) απόδειξης κατά την αγορά προϊόντων, η οποία παραμένει υποχρεωτική.
-
Αλλαγή Στοιχείων
Κάθε αλλαγή που αφορά σε επιχειρηματικές πληροφορίες, διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας, φορολογικά, εταιρεία στοιχεία της εταιρείας (ενδεικτικά: μετατροπή φυσικού προσώπου σε νομικό πρόσωπο, μετατροπή εταιρικής μορφής νομικού προσώπου, η μεταβολή μετοχικής σύνθεσης νομικού προσώπου, η μεταβολή νόμιμου εκπροσώπου νομικού προσώπου, ο αριθμός ΓΕΜΗ), ή στοιχεία που ενδέχεται να παραπλανήσουν τον καταναλωτή, πρέπει να καταγράφεται και να ενημερώνεται μέσω του Χώρου Συνεργατών το συντομότερο δυνατόν και σε κάθε περίπτωση εντός 24 ωρών.
-
Παραλαβή επιστροφών
Το κατάστημα οφείλει να παραλαμβάνει τα επιστρεφόμενα προϊόντα. Σε περίπτωση επανειλημμένων αρνήσεων παραλαβής επιστρεφόμενων προϊόντων και σε κάθε περίπτωση μη παραλαβής τους εντός 10 ημερών από την πρώτη προσπάθεια παράδοσης τότε συνεργαζόμενο κατάστημα θα χρεώνεται με έξοδα διαχείρισης ύψους 100,00 ευρώ και δεν θα παρέχεται στο κατάστημα η δυνατότητα υποβολής αιτήματος αποζημίωσης.
-
Χρέωση προμήθειας προϊόντων λόγω μη διεκπεραιωμένης Παραγγελίας
Προς το σκοπό της εξασφάλισης της βέλτιστης δυνατής αγοραστικής εμπειρίας για τους Χρήστες και προς ικανοποίηση τυχόν αιτημάτων αποζημίωσης αυτών έναντι της Παρόχου Εταιρείας ή/και για την κάλυψη τυχόν εξόδων που προκύπτουν από τη διαφορά της τιμής του Προϊόντος της Παραγγελίας λόγω ανακατεύθυνσης αυτής σε έτερο επιχειρηματικό χρήστη, σε περίπτωση μη αποδοχής εκ μέρους του Αποδέκτη της Παραγγελίας ή σε περίπτωση αποτυχίας του Αποδέκτη να διεκπεραιώσει την Παραγγελία εντός του εκτιμώμενου χρόνου λόγω μη γνωστοποιηθείσας στην Πάροχο Εταιρεία έλλειψης διαθεσιμότητας του αντίστοιχου προϊόντος, η Πάροχος Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να επιβάλλει στον Αποδέκτη χρέωση που ισούται με το 50% της οφειλόμενης από τον Αποδέκτη Προμήθειας για το συγκεκριμένο Προϊόν.