Αγαπητοί συνεργάτες,
Φέτος, συμπληρώνουμε 20 χρόνια παρουσίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο - δύο δεκαετίες γεμάτες δημιουργία, ανάπτυξη και καινοτομία. Κάθε υπηρεσία ξεκίνησε από τις δικές σας ανάγκες και την κοινή μας φιλοδοξία για μεγαλύτερη ανάπτυξη. Μαζί, κάναμε τις αγορές ένα “απλό κλικ”, φέρνοντας τους καταναλωτές πιο κοντά στα προϊόντα σας και δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις σας. Το όραμά μας για τη νέα χρονιά, “Shopping simplified”, είναι η δέσμευσή μας: να κάνουμε κάθε αγορά ακόμα πιο απλή, γρήγορη όχι μόνο για τους καταναλωτές αλλά και για εσάς, τους συνεργάτες μας. Με το πάθος μας για το online shopping, την τεχνολογία, τη δημιουργικότητα, συνεχίζουμε να χτίζουμε μαζί μια μοναδική εμπειρία αγορών, που ξεπερνά τα συνηθισμένα!
Ανασκόπηση 2024
Έχοντας, ήδη, διανύσει τις πρώτες ημέρες του 2025, θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας τα πιο σημαντικά επιτεύγματα του 2024. Χάρη στη συνεργασία σας και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρετε, ξεπεράσαμε τους 2.2 εκατ. ενεργούς καταναλωτές, τις 10 εκατ. παραγγελίες ενώ ο τζίρος των επιχειρήσεων αυξήθηκε κατά 32% μέσο όρο. Διευρύναμε το καταναλωτικό κοινό με πάνω από 220χιλ. παραγγελίες από το εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων 120χιλ. νέων αγοραστών μόνο από Κύπρο και Ρουμανία. Κάτι που μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους είναι ότι πάνω από 1200 μικρομεσαίες επιχειρήσεις κατάφεραν να ξεπεράσουν το ορόσημο των €100 χιλ. ετήσιου τζίρου, αξιοποιώντας εργαλεία ανάπτυξης όπως: Διαφήμιση, Coupon Deals και Price Optimizer.
Για ακόμη μία χρονιά, επενδύσαμε σημαντικά στην ευκολία και την αξιοπιστία της καταναλωτικής εμπειρίας. Η Skroutz Last Mile διεκπεραίωσε πάνω από το 52% των συνολικών παραγγελιών, ενώ η επέκταση του δικτύου Skroutz Points, που, πλέον, απαριθμούν τις 50χιλ. θυρίδες, διευκόλυνε άνω του 27% των παραδόσεων προς τους καταναλωτές. Παράλληλα, το Fulfilled by Skroutz έφτασε να καλύπτει το 7% των παραγγελιών τον Δεκέμβριο, εξασφαλίζοντας παραδόσεις επόμενης ημέρας καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν το 50% των παραγγελιών μας ήρθε από τα Skroutz Plus μέλη -που αγόρασαν 5 φορές συχνότερα από τον μέσο καταναλωτή-, επιβεβαιώνοντας πως ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά στις ανάγκες και απαιτήσεις των καταναλωτών.
Διευρύναμε την γκάμα των προϊόντων που διατίθενται μέσα από το Skroutz, προβάλλοντας πλέον πάνω από 25 εκατ. προϊόντα, προσφέροντας 8 διαθέσιμους τρόπους πληρωμής και προσθέτοντας την Klarna στο πρόγραμμα μας “Δόσεις για όλους”. Τέλος, μαζί σας, διαθέσαμε 2 εκατ. Skroutz Coins στους καταναλωτές μας, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την εμπειρία τους.
Πεδία ανάπτυξης 2025
Φέτος, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο “Shopping Simplified”, επεκτείνοντας τα εμπορικά εργαλεία που τροφοδοτούν την επιτυχία σας και ενισχύοντας την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα:
Μεγαλώνουμε το κοινό μας, φέρνοντας ακόμη περισσότερους καταναλωτές στην “πόρτα” σας
- Ενισχύουμε την παρουσία μας στις διεθνείς αγορές, πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις marketing για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών. Στόχος μας για φέτος είναι να φτάσουμε το 10% του τζίρου να προέρχεται από παραγγελίες σε Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για εσάς
- Λανσάρουμε το Skroutz for Business για να βοηθήσουμε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις να προμηθεύονται πιο εύκολα όλα όσα χρειάζονται για τη λειτουργία τους
- Σχεδιάζουμε ένα ολοκληρωμένο ημερολόγιο εμπορικών ενεργειών στο Skroutz
- Εμπλουτίζουμε τις κατηγορίες μας και δημιουργούμε μαζί σας μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, ώστε οι χρήστες να βρίσκουν πραγματικά ό,τι χρειάζονται
Βελτιώνουμε τα εργαλεία ανάπτυξης για να σας δώσουμε μεγαλύτερη αυτονομία
- Κάνουμε πιο απλή τη χρήση των Plus Deals, 2+Deals, Coupon Deals, ενώ επεκτείνουμε τις δυνατότητες της Διαφήμισης για να δημιουργήσουμε περισσότερες ευκαιρίες ανάδειξης των προϊόντων σας
- Στοχεύουμε στην αναβάθμιση του Help Center με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για άμεση και πιο αποτελεσματική υποστήριξη στα ερωτήματά σας και βελτιώνουμε τα κανάλια επικοινωνίας μας
- Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτοματισμούς για πιο άμεση επέκταση και προβολή των προϊόντων σας. Το 2024 μειώσαμε τον χρόνο ταξινόμησης προϊόντων στις 4,4 ημέρες, από 8,1 το 2023. Και φέτος, στόχος μας είναι η περαιτέρω μείωση αυτού του χρόνου
Ενισχύουμε την ευκολία και αξιοπιστία των αγορών για τους καταναλωτές μας
- Για να πετύχουμε πιο γρήγορες και αξιόπιστες παραδόσεις, προσφέροντας, παράλληλα, μεγαλύτερη ευελιξία και αποτελεσματικότητα στις επιχειρήσεις, θέτουμε ως στόχο μέχρι το τέλος του 2025, πάνω από το 20% των αποστολών να πραγματοποιείται από το Fulfilled by Skroutz (FBS). Γι’ αυτό φέτος, επεκτείνουμε τις δυνατότητες του FBS προσθέτοντας περισσότερες από 200 κατηγορίες προϊόντων, ενισχύοντας την επταήμερη λειτουργία της αποθήκης μας για μεγαλύτερο διάστημα και εισάγοντας ενοποιημένη αποστολή παραγγελιών με μειωμένο μεταφορικό κόστος για τους καταναλωτές
- Επεκτείνουμε τα Skroutz Points στη χώρα και δεσμευόμαστε για παράδοση επόμενης ημέρας (Next Day Delivery)
Ενδυναμώνουμε την αφοσίωση των Skroutz Plus μελών
- Προχωράμε σε νέες συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες -μετά και από τις συνεργασίες μας με την Box, Volton, Mastercard-, για να προσφέρουμε συνδυαστικά οφέλη που θα ενισχύσουν την αξία της Skroutz Plus συνδρομής, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές σε συχνότερες αγορές
Καθώς το Skroutz συνεχίζει να εξελίσσεται, επανεξετάζουμε τις χρεώσεις μας, ώστε να βελτιώνουμε και να επεκτείνουμε ολοένα και περισσότερο τις υπηρεσίες που προσδοκάτε εσείς και οι χρήστες μας. Η αναδιαμόρφωση του κόστους των υπηρεσιών μας, μας επιτρέπει να επενδύουμε σε καλύτερες υποδομές, καινοτόμα εργαλεία και βελτιωμένη υποστήριξη, ενισχύοντας τις ευκαιρίες ανάπτυξης για την επιχείρησή σας.
Αναδιαμόρφωση κόστους υπηρεσιών
Παρακαλούμε ενημερωθείτε για τις αλλαγές που ακολουθούν και οι οποίες θα ισχύσουν από τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025, με εξαίρεση την τροποποίηση της πολιτικής αποζημίωσης που θα τεθεί σε ισχύ από την Τρίτη 4 Μαρτίου 2025.
1. Αλλαγές στον τιμοκατάλογο
Ο τιμοκατάλογος αναδιαμορφώνεται και μπορείτε να δείτε εδώ τις αλλαγές καθώς και τις κατηγορίες που έχουν ενταχθεί σε νέο τιμολογιακό group, όπως αποτυπώνεται εδώ.
2. Αναπροσαρμογή στα διαχειριστικά κόστη
Το διαχειριστικό κόστος θα λαμβάνει πλέον υπόψη την τοποθεσία του εκάστοτε καταστήματος, την αξία και το βάρος (κανονικό ή ογκομετρικό) κάθε παραγγελίας.
Καταστήματα με τουλάχιστον 1.000 ολοκληρωμένες παραγγελίες τον μήνα, θα λαμβάνουν 10% έκπτωση στα διαχειριστικά κόστη που κατέβαλαν κατά τον ίδιο μήνα. Αντίστοιχα, καταστήματα με τουλάχιστον 2.000 παραγγελίες, θα λαμβάνουν 15% έκπτωση. Η έκπτωση θα αποδίδεται με τη μορφή επιστροφής στην αρχή του επόμενου μήνα.
Στους παρακάτω πίνακες μπορείτε να δείτε πώς διαμορφώνεται το διαχειριστικό κόστος.
- Τα κόστη δεν περιλαμβάνουν Φ.Π.Α.
- Οι παραγγελίες που εξυπηρετούνται από την αποθήκη του Skroutz (“Fulfilled by Skroutz”) δε χρεώνονται διαχειριστικό κόστος. Για το κόστος των παραγγελιών από την αποθήκη του Skroutz, μπορείτε να ανατρέξετε στον αντίστοιχο τιμοκατάλογο
- Από το διαχειριστικό κόστος εξαιρούνται οι παραγγελίες που δεν παραδόθηκαν στην εταιρεία ταχυμεταφορών ή τη μεταφορική, οι παραγγελίες που επιστρέφουν στο κατάστημα χωρίς παράδοση στον χρήστη και οι παραγγελίες που παραδίδονται μέσω της υπηρεσίας “Store Pick Up-Παραλαβή από το κατάστημα”
3. Εφαρμογή κόστους λόγω αποστολής λανθασμένου προϊόντος
Η αποστολή των σωστών προϊόντων αποτελεί βασικό στοιχείο για την εξαιρετική εμπειρία του καταναλωτή και την εμπιστοσύνη του προς το κατάστημα. Για να διατηρήσουμε υψηλά πρότυπα εξυπηρέτησης, σε περίπτωση που γίνει αποστολή λανθασμένου προϊόντος με ευθύνη του καταστήματος, τότε, το κατάστημα θα επιβαρύνεται με το μεταφορικό κόστος, συμπεριλαμβανομένων της αποστολής και της περισυλλογής του λανθασμένου προϊόντος. Το μεταφορικό κόστος επηρεάζεται από διαφορετικούς παράγοντες όπως π.χ. το βάρος του δέματος, την τοποθεσία καταστήματος και καταναλωτή κ.α. και στην ενότητα “Πληρωμές” του Χώρου Συνεργατών θα αποτυπώνεται η χρέωση. Η εν λόγω πολιτική αναφέρεται στο άρθρο 10.5 της ισχύουσας μεταξύ μας Σύμβαση Συνεργασίας Skroutz Marketplace.
Οι παραγγελίες που εξυπηρετούνται από την αποθήκη του Skroutz (“Fulfilled by Skroutz”) δε χρεώνονται το παραπάνω κόστος καθώς εμείς αναλαμβάνουμε τη διαχείριση των παραγγελιών σας.
4. Τροποποίηση πολιτικής αποζημίωσης
Από την Τρίτη 4 Μαρτίου 2025, η πολιτική αποζημίωσης αλλάζει και το ποσό αποζημίωσης θα υπολογίζεται σύμφωνα με την αποφορολογημένη τιμή (προ Φ.Π.Α.) πώλησης του προϊόντος. Επιπλέον, για τις περιπτώσεις πλήρους καταστροφής ή απώλειας ενός προϊόντος κατά τη μεταφορά του, το ποσοστό αποζημίωσης θα διαμορφώνεται ανάλογα με την κατηγορία του, ενώ για τις περιπτώσεις μερικής φθοράς ή καταστροφής της εργοστασιακής συσκευασίας, τα ποσοστά αποζημιώσεων παραμένουν τα ίδια. Δείτε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.
Οι νέες χρεώσεις όπως έχουν διαμορφωθεί, εξακολουθούν να κινούνται πάνω στον σταθερό μας στόχο: να παρέχουμε μια ανταγωνιστική και αξιόπιστη πλατφόρμα που σας βοηθά να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες και να αναπτυχθείτε σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Σας ευχαριστούμε για τη σταθερή συνεργασία σας και για τις επενδύσεις που πραγματοποιείτε. Η επιτυχία σας είναι και δική μας επιτυχία, καθώς μαζί καταφέρνουμε και προσφέρουμε μία κορυφαία εξυπηρέτηση στους καταναλωτές που εμπιστεύονται την επιχείρησή σας και το Skroutz για τις αγορές τους.
Θα χαρούμε να συζητήσουμε μαζί σας πιο αναλυτικά τυχόν απορίες σας καθώς και τρόπους ανάπτυξης της επιχείρησής σας.
Η ομάδα του Skroutz.