Οι βασικές πληροφορίες και τα υποχρεωτικά πεδία που πρέπει να υπάρχουν σε κάθε προϊόν του αρχείου XML σας.
Unique ID
Ο μοναδικός κωδικός του προϊόντος
Υπάρχει στη βάση του καταστήματός σας και συνδέεται αντίστοιχα και στη δική μας. Ουσιαστικά αποτελεί την "ταυτότητα" του προϊόντος και δεν πρέπει να αλλάξει, καθώς σύμφωνα με αυτό ανανεώνεται το προϊόν στο Skroutz.
Όνομα (name)
Το όνομα / τίτλος του προϊόντος
Ο τίτλος πρέπει να έχει συγκεκριμένη δομή και να περιλαμβάνει σημαντικά χαρακτηριστικά, όπως το είδος του προϊόντος, τον κατασκευαστή, το μοντέλο, το χρώμα, τη χωρητικότητα, τον τύπο, το φύλο (άνδρας/γυναίκα), κ.λ.π.
Ο λόγος που στον τίτλο πρέπει να αναγράφονται τα παραπάνω στοιχεία, είναι διότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αναζήτηση που κάνουν οι επισκέπτες του Skroutz. Θα πρέπει να προσέξετε να μην είναι μεγαλύτερος από 7-10 λέξεις.
Τις περισσότερες φορές είναι ίδιος με εκείνον που εμφανίζεται στο κατάστημά σας, ωστόσο αυτό δεν είναι απαραίτητο. Υπάρχει η δυνατότητα να έχετε άλλο τίτλο στο κατάστημα και άλλο στο XML σας.
Link προϊόντος (product link)
Το link της σελίδας του προϊόντος στο κατάστημά σας
Στη σελίδα προϊόντος πρέπει να φαίνονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν στο προϊόν. Τιμή, διαθεσιμότητα, φωτογραφίες, τεχνικά χαρακτηριστικά, κ.λ.π.
Οι σελίδες των προϊόντων πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό SSL και κρυπτογράφηση με το πρωτόκολλο https.
Link εικόνας (image link)
Το link της κύριας φωτογραφίας του προϊόντος
Είναι η κύρια φωτογραφία και πρέπει να είναι αντιπροσωπευτική του προϊόντος που θα σταλεί στον πελάτη.
Οι φωτογραφίες των προϊόντων πρέπει να έχουν την υψηλότερη διαθέσιμη ανάλυση. Όσο υψηλότερη η ανάλυση, τόσο καλύτερα απεικονίζεται το προϊόν, δίνοντας στο χρήστη τη δυνατότητα να δει περισσότερες λεπτομέρειες στην εικόνα με τη χρήση του zoom.
Το ελάχιστο αποδεκτό όριο για μία από τις δύο διαστάσεις της φωτογραφίας, χωρίς περιθώρια, είναι 1000 pixels. Όσο μεγαλύτερες διαστάσεις επιλέγετε, τόσο καλύτερα αποτυπώνονται οι φωτογραφίες των προϊόντων σας στους χρήστες.
Η φωτογραφία πρέπει να είναι επαγγελματική, αντιπροσωπευτική του προϊόντος και να απεικονίζει με ευκρίνεια ολόκληρο το προβαλλόμενο προϊόν, χωρίς να περιλαμβάνονται σκιές, λογότυπα ή υδατογραφήματα.
Η κεντρική εικόνα μπορεί να προβάλλει είτε το προϊόν μόνο του, είτε φορεμένο σε μοντέλο.
Η σελίδα της φωτογραφίας πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό SSL και κρυπτογράφηση με το πρωτόκολλο https.
Διαστάσεις φωτογραφίας
Περιθώριο φωτογραφίας
Ανάλυση φωτογραφίας
Λογότυπα και προωθητικές ενέργειες
Γωνία λήψης
Τιμή (price)
Η τελική τιμή του προϊόντος που εμφανίζεται στο κατάστημά σας
Η τιμή που κοινοποιείται στο Skroutz πρέπει να είναι η τελική τιμή του προϊόντος. Δηλαδή η τιμή μετά τον ΦΠΑ και εάν υπάρχει κάποια προσφορά, η τιμή μετά την έκπτωση.
Διαθεσιμότητα (availability)
Ο χρόνος παράδοσης του προϊόντος
Το πεδίο αυτό αφορά τον χρόνο παράδοσης του προϊόντος σας. Πρέπει να αποτυπώνεται ο χρόνος μέσα στον οποίο ο καταναλωτής θα παραλάβει το προϊόν που έχει παραγγείλει.
Λεκτικά διαθεσιμότητας
Τα λεκτικά διαθεσιμότητας που μπορείτε να ορίζετε και θα αποτυπώνονται στον τελικό χρήστη είναι τα εξής:
- Άμεσα διαθέσιμο
αφορά προϊόντα τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα για Express παράδοση. Η ειδική σήμανση "Express παράδοση" εμφανίζεται μόνο στην περίπτωση που το κατάστημα έχει ενεργή την αντίστοιχη υπηρεσία στο Skroutz και το προϊόν πληροί τα υπόλοιπα κριτήρια συμμετοχής στην υπηρεσία.
Όταν η υπηρεσία δεν είναι ενεργή για το κατάστημά, τότε τα προϊόντα, για τα οποία έχει οριστεί η συγκεκριμένη διαθεσιμότητα, θα προβάλλονται στο Skroutz με την ένδειξη "Διαθέσιμο".
- Όσα προϊόντα δεν επιθυμείτε να διατίθενται στην "Express παράδοση", θα πρέπει να καταχωρηθούν με μία από τις επόμενες διαθεσιμότητες.
- Διαθέσιμο από 1-3 ημέρες αφορά προϊόντα τα οποία είναι διαθέσιμα στο κατάστημα ή διαθέσιμα για αποστολή από την αποθήκη ή/και τον προμηθευτή και μπορούν να παραδοθούν εντός 3 ημερών.
- Διαθέσιμο από 4-10 ημέρες αφορά προϊόντα τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στο κατάστημα, αλλά σε κάθε περίπτωση θα παραδοθούν εντός του συγκεκριμένου διαστήματος.
- Διαθέσιμο από 10 έως 30 ημέρες αφορά προϊόντα τα οποία δεν υπάρχουν σε απόθεμα και παραδίδονται μόνο κατόπιν παραγγελίας. Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος παράδοσης δεν μπορεί να ξεπερνάει τις 30 ημερολογιακές ημέρες που είναι το μέγιστο όριο που ορίζεται από τη νομοθεσία για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις πωλήσεις από απόσταση.
Επίσης, πρέπει να προσέχουμε τα εξής:
- Αν στο πεδίο "availability" αναγράφεται το λεκτικό "2-5 ημέρες", στο Skroutz θα εμφανίζεται "Διαθέσιμο από 4-10 ημέρες". Επομένως, λαμβάνεται υπόψη το άνω όριο που στέλνεται και αντιστοιχίζεται με το λεκτικό του Skroutz.
- Προϊόντα μη διαθέσιμα δεν εμφανίζονται καθόλου στη μηχανή αναζήτησης, ωστόσο καλό είναι να αφαιρούνται από το XML.
Για την παραμετροποίηση των παραπάνω διαθεσιμοτήτων, μπορείτε να συμβουλευτείτε τις τεχνικές οδηγίες.
Κατηγορία (category name)
Η κατηγορία του προϊόντος στο κατάστημά σας
Το μονοπάτι από την αρχική σελίδα μέχρι την κατηγορία που βρίσκεται το προϊόν στο site σας.
Για παράδειγμα: "Αρχική > Γυναικεία > Ρούχα > Αθλητικά > Κολάν".
Κατασκευαστής (manufacturer)
Η μάρκα ή αλλιώς ο κατασκευαστής του προϊόντος
Υπάρχουν προϊόντα τα οποία είναι άγνωστου κατασκευαστή. Για να υποδηλώσετε ότι τα προϊόντα αυτά δεν έχουν κατασκευαστή, πρέπει να συμπληρώσετε το λεκτικό ΟΕΜ στο πεδίο του κατασκευαστή. Αποφύγετε τα πολλαπλά προϊόντα ΟΕΜ στο XML, καθώς ενδέχεται να μην είναι δυνατή η εμφάνισή τους στο Skroutz.
MPN
To part number του προϊόντος
Το part number είναι ο μοναδικός αριθμός που δίνει ο κατασκευαστής στο προϊόν. Πολλές φορές είναι το ίδιο το μοντέλο. Για να βεβαιωθείτε ότι τα part numbers σας είναι σωστά, θα χρειαστεί είτε να συμβουλευτείτε τον προμηθευτή σας, είτε να κάνετε σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο.
EAN/Barcode
Ο διεθνής αριθμός είδους
Πρέπει να είναι συμπληρωμένο σε προϊόντα που είναι του ίδιου είδους αλλά έχουν διαφοροποιήσεις σε χωρητικότητα, βάρος, χρώμα, κ.λ.π.
Ενδεικτικό παράδειγμα προϊόντων που είναι απαραίτητο το συγκεκριμένο πεδίο είναι τα παραφαρμακευτικά, δηλαδή κρέμες, συμπληρώματα διατροφής, κ.α.
Βάρος (weight)
Το βάρος του προϊόντος
Είναι απαραίτητο για τον υπολογισμό και την εμφάνιση των μεταφορικών του προϊόντος στη σελίδα του Skroutz. Πιο συγκεκριμένα, για να εμφανιστούν τα προϊόντα σας στη μηχανή αναζήτησης θα χρειαστεί να ρυθμίσετε κανόνες μεταφορικών μέσα στη διαχειριστική πλατφόρμα των συνεργατών μας. Το βάρος πρέπει να είναι είτε σε γραμμάρια είτε σε κιλά, προσθέτοντας τη μονάδα μέτρησης.
Ενδεικτικά, για ένα προϊόν που ζυγίζει 2.7 κιλά, θα πρέπει να συμπληρώσετε 2700 ή 2.7kg.
Περιγραφή (description)
Η περιγραφή του προϊόντος
Στο πεδίο αυτό πρέπει να συμπληρώσετε επιπρόσθετα χαρακτηριστικά του προϊόντος και πληροφορίες για τη χρήση του, εφόσον είναι διαθέσιμα. Στην περιγραφή δεν πρέπει να αναγράφονται οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στον τίτλο του προϊόντος ή πληροφορίες σχετικά με προωθητικές ενέργειες και διαθεσιμότητα.
Για παράδειγμα, για το προϊόν με τίτλο "Σετ 3 Βαλίτσες BENZI Μπλε BZ5581", το πεδίο με την περιγραφή μπορεί να συμπληρωθεί όπως παρακάτω:
<description> Σετ 3 τρόλεϊ. Οι βαλίτσες διαθέτουν 4 διπλές ρόδες και κλειδαριά με συνδυασμό. Με δυο ανατομικές λαβές, μια στο επάνω μέρος και μια στο πλάι. Διαθέτουν εσωτερικό χώρισμα και θήκες οργάνωσης. Βαλίτσα 70 cm: Διαστάσεις 48 x 70 x 28 cm, Βάρος 4,8 Kg, Χωρητικότητα 94lt. Βαλίτσα 60 cm: Διαστάσεις 41 x 58 x 25 cm, Βάρος 4,1 Kg, Χωρητικότητα 60lt. Βαλίτσα Καμπίνας: Διαστάσεις 35 x 55 x 20 cm, Βάρος 2,7 Kg, Χωρητικότητα 38lt. Υλικό: Light weight ABS και μηχανισμός αλουμινίου. </description>
Ποσότητα (quantity)
Η διαθέσιμη ποσότητα του προϊόντος
Συμπληρώστε το πεδίο αυτό για να ορίσετε την ποσότητα που έχετε διαθέσιμη στο Skroutz ανά προϊόν. Αν το προϊόν δεν είναι διαθέσιμο, τότε η ενδεδειγμένη τιμή είναι 0.
Η ποσότητα αφορά άμεσα διαθέσιμα τεμάχια και μπορεί να διαφοροποιείται από το λεκτικό του πεδίου "Availability" που προβάλλεται στο eshop σας.