Σελίδα προϊόντος
Η σελίδα προϊόντος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της διαδικασίας παραγγελίας. Στόχος της είναι να ενημερώνει εύκολα και με σαφήνεια τον επισκέπτη σχετικά με τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και να του δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσει την αγορά του.
Βασικά στοιχεία σελίδας προϊόντος
- τίτλος / όνομα
- τιμή (με Φ.Π.Α.)
- διαθεσιμότητα
- εικόνα
- τεχνικά χαρακτηριστικά
- περιγραφή
- κουμπί αγοράς
Πρόσθετες υπηρεσίες και παροχές
Στη σελίδα προϊόντος μπορούν να αναφέρονται οι πρόσθετες υπηρεσίες και παροχές που προσφέρει το κατάστημα.
Η βέλτιστη αγοραστική εμπειρία από ένα e-shop, όπως και από ένα φυσικό κατάστημα, δε σταματά με την αγορά του προϊόντος. Πολλά καταστήματα επιλέγουν να παρέχουν πρόσθετες υπηρεσίες και παροχές κατά τη διαδικασία της αγοράς, αλλά και μετά από αυτήν.
Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών είναι:
- Εγκατάσταση προϊόντων
- Ανακύκλωση συσκευών
- Service
- Δωρεάν επιστροφές
- Επιπλέον εγγυήσεις
Καλάθι αγορών
Το καλάθι αγοράς είναι η σελίδα του e-shop που μεταφέρεται ο επισκέπτης, αφού επιλέξει τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει. Εκεί καταχωρεί τα προσωπικά του στοιχεία και επιλέγει τον επιθυμητό τρόπο πληρωμής και αποστολής.
Το καλάθι αγοράς είναι μία πολύ σημαντική λειτουργία του e-shop η οποία πρέπει να είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και υλοποιημένη, ώστε ο καταναλωτής να μπορέσει να ολοκληρώσει την παραγγελία του εύκολα και γρήγορα. Το καλάθι θα πρέπει να είναι σε εμφανές σημείο και εύκολα αντιληπτό από το χρήστη. Σύμφωνα με μελέτες, ο επισκέπτης συνήθως θα ψάξει πάνω δεξιά για να βρει το καλάθι σε μια ιστοσελίδα.
Διαβάστε λεπτομέρειες για τη χρηστικότητα της σελίδας του καλαθιού αγορών.
Τρόποι πληρωμής
Οι πιο διαδεδομένοι τρόποι πληρωμής στην Ελλάδα είναι η πιστωτική κάρτα, η αντικαταβολή, το Paypal και η τραπεζική κατάθεση. Για να ενταχθεί ένα κατάστημα στο Skroutz θα χρειαστεί απαραίτητα να υποστηρίζει την πιστωτική κάρτα κατά τη διαδικασία παραγγελίας, σε συνεργασία με Ελληνικό πιστωτικό ίδρυμα. Ταυτόχρονα, πρέπει να υποστηρίζεται τουλάχιστον άλλος ένας από τους προαναφερόμενους τρόπους πληρωμής. Οι τρόποι πληρωμής που υποστηρίζει το κάθε κατάστημα είναι πολύ χρήσιμο να είναι διαθέσιμοι προς τον καταναλωτή σε μια σελίδα αφιερωμένη σε αυτό.
Στη σελίδα των τρόπων πληρωμής πρέπει να αναγράφονται επιγραμματικά οι διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής.
Εφόσον το κατάστημα υποστηρίζει αντικαταβολή, θα πρέπει να αναγράφονται σε εμφανές σημείο οι όροι και οι προϋποθέσεις της, όπως το ακριβές κόστος αλλά και οι γεωγραφικοί ή άλλοι περιορισμοί που μπορεί να υπάρχουν.
Στην περίπτωση της πιστωτικής κάρτας, είναι χρήσιμο για τον καταναλωτή να μπορεί να ενημερώνεται για επιπλέον υπηρεσίες που μπορεί να παρέχει το κατάστημα με τον συγκεκριμένο τρόπο πληρωμής. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η δυνατότητα άτοκων δόσεων και η συμμετοχή σε ειδικά προγράμματα επιβράβευσης από την αντίστοιχη τράπεζα.
Στην περίπτωση της τραπεζικής κατάθεσης καλό είναι ο χρήστης να μπορεί να ενημερωθεί για τα ακριβή στοιχεία χρέωσης που θα χρειαστεί για την παραγγελία καθώς και τις πιθανές επιβαρύνσεις που μπορεί να επιφέρει μια διατραπεζική συναλλαγή.
Τρόποι αποστολής
Τα μεταφορικά παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση αγοράς ενός προϊόντος. Για το λόγο αυτό, εκτός από το καλάθι, καλό είναι να αναγράφονται αναλυτικά και σε μια ξεχωριστή σελίδα στο κατάστημα.
Στην σελίδα των μεταφορικών το κατάστημα μπορεί να παραθέτει τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής μαζί με τις παραμέτρους που ενδιαφέρουν τον αγοραστή. Ενδεικτικές χρήσιμες πληροφορίες είναι:
- Οι συνεργαζόμενες μεταφορικές εταιρείες ή εταιρείες courier
- Το ακριβές κόστος ανάλογα με την περιοχή ή άλλους περιορισμούς
- Ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης
- Επιλογή ημέρας και ώρας παράδοσης
- Τα σημεία παραλαβής του καταστήματος
Επικοινωνία
Στη σελίδα αυτή πρέπει να αναγράφεται το σταθερό τηλέφωνο επικοινωνίας, το e-mail υποστήριξης, καθώς και η διεύθυνση του καταστήματος (εάν υπάρχει). Καλό είναι να αναγράφονται επίσης οι ώρες λειτουργίας του καταστήματος και του τηλεφωνικού κέντρου. Είναι αρκετά χρήσιμο το e-mail και το τηλέφωνο να εμφανίζονται και εκτός της σελίδας επικοινωνίας προκειμένου να μπορεί ο επισκέπτης να τα εντοπίσει εύκολα και γρήγορα. Πολλά καταστήματα επιλέγουν να έχουν και φόρμα επικοινωνίας στη σχετική σελίδα.
Όροι χρήσης
Στους όρους χρήσης θα πρέπει να παρέχονται πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα του αγοραστή, τις υποχρεώσεις του καταστήματος, τα πνευματικά δικαιώματα, την ασφάλεια συναλλαγών, την ασφάλεια πλοήγησης, και τα προσωπικά δεδομένα. Επιπλέον, πρέπει να γίνεται αναφορά στην πολιτική αντιμετώπισης παραπόνων, στις υποχρεώσεις του προμηθευτή για ελαττωματικά προϊόντα, στο διάστημα υπαναχώρησης και στην εξυπηρέτηση του πελάτη μετά την πώληση.
Υπαναχώρηση
Η υπαναχώρηση είναι το δικαίωμα σύμφωνα με το οποίο ο καταναλωτής έχει στη διάθεσή του προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών για να επιστρέψει το προϊόν που αγόρασε, για οποιονδήποτε λόγο, ακόμα και αναίτια, και να ζητήσει αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων. Η προθεσμία αυτή ισχύει σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν έχει ενημερωθεί προηγουμένως για το δικαίωμά του αυτό, τότε η προθεσμία αυτή επεκτείνεται στους 12 μήνες.
Ταυτότητα επιχείρησης
Κάθε e-shop που εντάσσεται στην πλατφόρμα, είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει στις δραστηριότητές του το λιανικό εμπόριο και να παρέχει σε εμφανές σημείο της ιστοσελίδας τα φορολογικά στοιχεία της επιχείρησης:
- Επωνυμία
- ΑΦΜ
- ΔΟΥ
- Έδρα
- Αριθμό ΓΕΜΗ
Το πιο συνηθισμένο σημείο αναφοράς για τις παραπάνω πληροφορίες είναι η σελίδα των όρων χρήσης του καταστήματος.
Όνομα καταστήματος
Η δημιουργία ισχυρού brand name στο διαδίκτυο συμβάλλει ενεργά στην κερδοφορία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Για το λόγο αυτό, επιλέξτε ένα όνομα για το κατάστημά σας που θα είναι μοναδικό και δε θα θυμίζει κάποιο από τα ήδη συνεργαζόμενα καταστήματα.